Ciclo de Seminarios de Economía – Evaluating Informational Regulations in the Credit Market

En el marco de su Ciclo de Seminarios de Economía 2017, el Departamento de Economía de la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad Diego Portales ha invitado al economista Carlos Noton (académico CEA, U. de Chile), quien presentará el estudio del cual es autor ‘Evaluating Informational Regulations in the Credit Market’.

Cuándo: Miércoles 17 de mayo 2017, 13-14 hrs.
Dónde: Sala C-302, Edificio Cubo, Campus Ciudad Empresarial (Avda. Santa Clara 797, Huechuraba).

La asistencia al seminario es abierta a todo público, previa inscripción. Para más detalles, por favor contactar a Sandra Mella: E. sandra.mella@udp.cl – T. 22130177.

Resumen/Abstract

When making financial decisions, poorer and less educated consumers display an unsatisfactory level of thorough understanding. Hence, regulations on how the financial information should be presented to borrowers is pervasive around the world. Despite their worldwide use, the effectiveness of these informational regulations have not been properly assess. We use detailed individual-level data to evaluate the effects of this type of regulation on actual credit outcomes in Chile. Our estimates suggest that consumers at the top 40 percent in the income distribution achieved a lower interest rates after the regulation was implemented. We find no statistically significant effect on the rest of the consumers, nor on other financial outcomes in the banking sector. We explore whether our findings can be explained by educational background or search behavior.