Ciclo de Seminarios de Economía – ‘Competition and the cannibalization of college quality’

En el marco de su Ciclo de Seminarios de Economía 2017, el Departamento de Economía de la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad Diego Portales ha invitado a la economista Paola Bordón (académico Facultad de Economía y Negocios, U. de Chile), quien presentará el estudio del cual es coautora con Chao Fu (University of Wisconsin-Madison, Estados Unidos), Ana Gazmuri (Université de Toulouse, Francia) y Jean-François Hounde (Cornell University, Estados Unidos)

Cuándo: Miércoles 24 de mayo 2017, 13-14 hrs.
Dónde: Sala C-302, Edificio Cubo, Campus Ciudad Empresarial (Avda. Santa Clara 797, Huechuraba).

La asistencia al seminario es abierta a todo público, previa inscripción. Para más detalles, por favor contactar a Sandra Mella: E. sandra.mella@udp.cl – T. 22130177.

Resumen/Abstract

In this paper we study the consequences of increased competition and geographic differentiation resulting from the deregulation of the college market in Chile and the increase in government scholarships and loans. We study the effects of these changes in market characteristics on the efficiency of the higher education system and the accessibility and quality of colleges. We estimate a sorting model to account for vertical and horizontal dimensions of differentiation and quantify the quality of public and private colleges. We quantify the impact of these expansion policies on the distribution of education quality.